Förlossningsberättelsen

Torsdagen den 12 april klockan 01,40 vaknade jag till, kände att det var helt blött i trosorna, jag gick upp på toa trodde jag hade kissat på mig eller något , gick och la mig igen och kände att det bara blev blötare & blötare , insåg att vattnet hade gått, eftersom jag redan var inlagd på special bb här i Göteborg så ringde jag på klockan ,då kom en sköterska in och satte på ctgkurvan och värkarna kom ungefär var tionde minut, hon bad mig följa med till ett undersöknings rum där dom kollade hur mycket jag var öppen & ifall det var vattenavgång , och dom vi misstänkte så var det vattnet som gått , var öppen 0,5-1 cm. Fick stanna kvar inne på bb , fick lite värktabletter och sköterskan ber mig att försöka sova! 05,30 ringde jag efter sköterskan igen på grund av mycket tätare värkar och fostervattnet börjat blitt rosa, fick då rulla in till förlossningen! 06,15 kom sammandragningarna var 5minut, många timmar gick och det hände inte alls mycket .. Smärtsamma värkar som inte ledde någonstans.. 13.00 började jag med lustgas , tyckte inte alls det hjälpte speciellt mycket mot själva smärtan men ändå var den väldigt bra!
13,30 blev det bad för mig! Efter att ha legat en timme i badet gick jag tillbaka till sängen och fortsatte med lustgasen , 16,30 fortfarande öppen 1cm .. 19,00 öppen 2cm , men har sammandragningar var 3-4minut, 21,00 ber jag om Eda , 21,28 kommer narkosläkarn in och lägger edan och säger att det tar ungefär 20minuter innan den värkar och tio minuter senare började jag krysta.. 22,13 föds Elwira! Dom håller upp henne så jag fick se henne och sedan sprang dom iväg med henne.. 22,35 undersöker dom mig , hade inte spruckit och hade inga bristningar , 00,14 fick jag åka upp till hjärtavdelniningen och kolla på mitt lilla barn som jag så länge väntat på ! 01,00 blir jag förflyttad från förlossningen till bb, där låg jag och mamma medans min fina lilla tjej låg uppe på hjärtavdelniningen :( men förlossningen gick otroligt bra , och jag är väldigt nöjd över den!

14 april blev jag utskriven från bb och flyttade till Ronald mc Donald house , och lilla elwira låg kvar på hjärtavdelniningen i väntan på operation ! Den 18april opereras elwira, och hamnar på iva, den 20april akut opereras elwira och det var väldigt osäkert om hon ens skulle överleva.. Och idag 2maj ligger hon kvar på iva men läget är mycket stabilare och blir kanske av med respiratorn idag! Min starka tjej! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0