Gravid frågor

Namn: Emma
Ålder: 19
Graviditetssymtom: illamående huvudvärk halsbränna och ont i brösten
Positivtgravtest i vecka: v.5


Då berättade jag för:
Mamma direkt & mina närmsta vänner typ direkt
Jobbet/chefen: vecka 18-19


Min barnmorska heter: Berit
Min vikt vid början på graviditeten: 51kg
Vikt vid inskrivningen: 55 i vecka 14
Vikt vid förlossningen: Återstår att se..


Mat jag är torsk på: ingen speciellt
Mat som får mig att vilja kräkas: Korv!

Mina första mammakläder: Mamma tights och mamma trosor hah
Min hittils största modetabbe: Ingen aning


Första bebisprylen: Snuttefilt , eftersom jag redan har det mesta efter elwira så..
Första bebiskläderna: Bodys från h&m
Då kände jag första sparken: vecka 17-18


Jag tror att bebisen i magen är: Trodde det var en pojke & rätt hade jag :)
Namn vi funderat på: Ludwig

Grejer som händer med min kropp: Magen växer , brösten växer.. Hela jävla jag växer!
Så motionerar jag: Ute och går/joggar


Konstiga grejer jag gjort under min graviditet: Ingenaning
Konstiga kommentarer jag fått höra: Tror inte jag fått nån konstig kommentar
Konstigaste bebisrådet: Inget
Värsta gravidminne: Oron att lillebror också skulle ha hjärtfel
Bästa gravidminne: Då jag fick beskedet att lillebror är frisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0